data a kyberbezpečnost

Compliance s evropskou digitální legislativou

Digitalizace

Compliance s evropskou digitální legislativou

Nové opatření EU v oblasti kybernetické bezpečnosti NIS2 a digitální provozní odolnosti (DORA) představují pro české firmy výzvu. Jak se k novým standardům efektivně postavit?

Společnost ITCON Solutions s.r.o. vyvinula unikátní metodu Sec365, pomocí které se objektivně vyhodnotí reálný stav vyspělosti IT infrastruktury v oblasti zajištění bezpečnosti, odolnosti a kontinuity. Dále se nastaví měřitelné výkonové indikátory SMI (Security Maturity Index) a následně je možné zpracovat realistický plán rozvoje a zavádění nových opatření.

Cílem tvůrců této metody je snaha eliminovat vágní opatření a přejít na velmi konkrétní plány pro optimální dosažení cílového stavu za použití měřitelných ukazatelů, které budou průběžně hodnotit stupeň rozvoje jednotlivých opatření. Zavedení řízení pomocí indikátorů SMI je správnou odpovědí na známou poučku „co neměřím, to neřídím“.

Integrace (nejen) cloudových dat

V současné době se řada firem potýká s problémem, že disponují obrovským množstvím dat z různých cloudových systémů a služeb, které spolu navzájem nedokážou komunikovat. Řešením jsou integrační datové platformy pro automatizaci, integraci a transformaci firemních dat s důrazem na snadnou obslužnost. Ty uživatelům umožňují, aby z rozdílných služeb, které již používají, pohodlně integrovali svá data do datových destinací dle vlastní preference. Datovou destinací může být datový sklad, jakýkoli business intelligence nástroj nebo nástroj pro reporting, interpretaci a analýzu dat.

Uživatel má tak možnost propojit data ze stovek systémů a řídit pohodlně celý extrakční, transformační a integrační proces z jednoho místa. Tyto služby mohou být poskytovány formou SaaS (Software as a Service) nebo také PaaS (Platform as a Service).

Zvýšení efektivity e-commerce

Bez e-shopu se především prodejci hmotných produktů neobejdou. Jak to ale udělat, aby fungoval co nejefektivněji? Mít propracované SEO nástroje a dobře podchycenou optimalizaci pro vyhledávače, a tím pádem přísun zákazníků z organického vyhledávání je klíčové. Může se začít nástroji obsaženými v základním SEO, postupně přibírat pokročilé SEO a promyslet třeba i parametrické filtry.

Dále je zásadní mít strukturovaná data, díky čemuž kromě url adresy a metadat, jako jsou titulek a popis můžete ve výsledcích vyhledávání na Google nechat zobrazovat i další informace o produktu, například cenu či dostupnost v podobě tzv. rich snippets. V neposlední řadě se propojte se světem sociálních sítí přes sdílející tlačítka a přihlašování zákazníků pomocí jejich účtů na sociálních sítích a internetových platformách.


Článek vyšel ve spolupráci mediaplanet.